日記

memento mori

【和訳シリーズ】これから日本でも流行る「Some Type of Love」(Charlie Puth)を和訳してみた

原文はこちら→ 

https://www.musixmatch.com/ja/lyrics/Charlie-Puth/Some-Type-of-Love

 

 

元曲はこちら


Charlie Puth - Some Type of Love [Official Audio ...

 

When I'm old and grown

(年をとっておじいちゃんになっても)

I won't sleep alone, woah

(一人では寝ないよウォー)

Every single moment will be fading into you

(すべてのなにげない瞬間がきみの中に消えゆく)
That's some type of love

(それが愛のカタチ)
That's some type of love

(それが愛のカタチ)

 

And I won't sing the blues

(ブルースは歌わないよ)
Cause all I need is you, woah

(だってぼくが欲しいのはきみだけだからウォー)

Every single question will be answered all by you

(すべてのなにげない疑問の答えはきみなんだ)
That's some type of love
(それが愛のカタチ)

That's some type of love

(それが愛のカタチ)

 

When the world's on fire we won't even move

(世界が火に包まれても、ぼくらはどこにも行かないよ)

There is no reason if I'm here with you

(きみと一緒にいるのにワケなんてないから)

And when it's said and done I'll give me to you

(それが実現した時、ぼくはきみにすべてを捧げるよ)

That's some type of love

(それが愛のカタチ)

That's some type of love

(それが愛のカタチ)

 

When were old and gray

(ぼくらが年をとって、白髪になって)

And our faces changed

(顔がシワシワになっても)

There won't be a moment when my heart don't feel the same

(ぼくの気持ちが変わることはないよ)

That's some type of love

(それが愛のカタチ)

That's some type of love

(それが愛のカタチ)

 

And every story ends

(すべてのストーリーが終わっても)

But we could still pretend

(ぼくらはまだできる)

Every single moment will be just as we had planned

(すべてのなにげない瞬間が計画してた通りさ)

It was some type of love

(これこそが愛のカタチ)

That's some type of love

(それが愛のカタチ)

When the world's on fire we won't even move

(世界が火に包まれても、ぼくらはどこにも行かないよ)

There is no reason if I'm here with you

(きみと一緒にいるのにワケなんてないから)

And when it's said and done I'll give me to you

(それが実現した時、ぼくはきみにすべてを捧げるよ)

That's some type of love

(それが愛のカタチ)

That's some type of love

(それが愛のカタチ)

 

If I'm here with you I'll give me to you baby

(きみと一緒にいれるなら、すべてをきみに捧げるよベイベー)

That's some type of love

(それが愛のカタチ)

That's some type of love

(それが愛のカタチ)

When the world's on fire we won't even move

(世界が火に包まれても、ぼくらはどこにも行かないよ)

There is no reason if I'm here with you

(きみと一緒にいるのにワケなんてないから)

And when it's said and done I'll give me to you

(それが実現した時、ぼくはきみにすべてを捧げるよ)

That's some type of love

(それが愛のカタチ)

That's some type of love

(それが愛のカタチ)